Ik wil mijn auto particulier verkopen,hoe pak ik dit aan zonder veel louche opkopers aan de deur te krijgen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (1)

Bij particulier verkopen heb je de kopers nu eenmaal niet voor het uitkiezen, maar je kunt jezelf wel enigszins indekken. Zo moet je sowieso geen adres en telefoonnummer vermelden, laat de potentiele koper alleen per mail reageren. Als je via Marktplaats adverteert, kun je een ondergrens voor biedingen instellen. Als dit bedrag hoger is dan wat de handel er voor geeft, zullen louche verkopers wellicht nog wel reageren, maar kun je ze eenvoudig negeren. Laat mailverkeer via MP lopen, dan blijf je min of meer anoniem.

Mocht je een mogelijke koper hebben, spreek dan af bij bijvoorbeeld een IKEA en ga mee met een proefrit. Bij contante betaling altijd samen naar de bank om te voorkomen dat je vals geld krijgt.
paulus811
7 jaar geleden
HeerVoldemort
7 jaar geleden
En let op vals geld! Heb ik gisteren gezien bij Alberto Stegeman. Marktplaats verkopers die gedupeerd worden door mensen die dure producten kopen en dan betalen met vals geld, en een beetje echt geld.
HeerVoldemort
7 jaar geleden
+ Trouwens
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
En laat de papieren overschrijven bij een postkantoor, anders heb je kans dat je een maand later bekeuringen aan je broek krijgt, zon vrij warings briefje is namelijk niet rechtgeldig.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Check zelf op rdw site of alles correct is over geschreven.
paulus811
7 jaar geleden
HeerVoldemort, vanwege die uitzending kreeg ik de ingeving om het in het antwoord op te nemen. Het is schokkend om te zien hoe makkelijk het is om vals geld te kopen. Bedankt voor de + Je moet zelf bij de overschrijving aanwezig zijn, pas daarna overhandig je de kentekenbewijzen. Op het RDW checken of het correct is overgeschreven lijkt mij rijkelijk laat.
HeerVoldemort
7 jaar geleden
@jjjgroot je zegt: "zon vrij warings briefje is namelijk niet rechtgeldig." Welk briefje bedoel je?
paulus811
7 jaar geleden
Als het het vrijwaringsbewijs betreft, is dat wel degelijk rechtsgeldig. Hoe anders zou je moeten bewijzen dat de auto niet meer in jouw bezit is? Het waart je vrij van de gevolgen van dit kenteken.