Kun je met een Nederlands autorijbewijs (voor minderjarigen) in Duitsland rijden?

Ik ben bijna zeventien en wil mijn rijbewijs in Nederland halen, maar ik reis vooral door Duitsland. Mag ik dus met een Nederlands rijbewijs als minderjarige in Duitsland rijden?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Auto's
2K
ronron1212
7 jaar geleden
In Nederland mag je ook niet alleen rijden als je nog geen 18 bent alleen onder begeleiding.

Het beste antwoord

Ja je KUNT er wel mee rijden, maar dat kun je ook zonder rijbewijs.

En nee, het MAG niet zie hieronder en zie ook de link:

Mag ik ook in het buitenland rijden als ik 17 ben? Vanaf wanneer mag ik in andere landen dan in Nederland rijden?

Nee, het rijbewijs dat je als 17-jarige voor het experiment 2toDrive in Nederland haalt, is niet geldig in het buitenland. In Europese wetgeving is namelijk geregeld dat je alleen na je 18e verjaardag een rijbewijs mag halen. Ieder land afzonderlijk mag in eigen land eerder rijbewijzen afgeven. Dit rijbewijs is dan alleen in eigen land geldig. Met het rijbewijs dat je op je 17e voor 2toDrive hebt gehaald, mag je daarom pas vanaf 18 jaar ook buiten Nederland rijden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
Ook binnen nederland alleen onder begeleiding.