Hoeveel km/uur mag een vrachtwagen maximaal rijden op een snelweg?

Ik ben aan het leren voor mijn theorie-examen, maar ik kom nu bij een vraag waar ik twee verschillende antwoorden heb. De ene zegt 80 km/u en de andere 90 km/u.

Hoeveel km mag een vrachtwagen in 2016 maximaal rijden op een autosnelweg?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Auto's
18.1K
erotisi
8 jaar geleden
in belgie is dat 90

Antwoorden (2)

Met een vrachtwagen op de snelweg mag je maximaal 80 km per uur.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Maximumsnelheid
Met een vrachtauto mag u binnen de bebouwde kom maximaal 50 km/uur, buiten de bebouwde kom maximaal 80 km/uur.
Op de autoweg en autosnelweg mag u met een vrachtauto maximaal 80 km/uur.
8 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
8 jaar geleden
Als je copy-paste doet van een website, vermeld dan ook even de bron ! https://vvn.nl/vrachtauto Da's wel zo netjes :-)