Auto schakelt niet meer, waaraan ligt het aan?

Auto schakelt alleen als de motor uitstaat en gaat alleen met moeite in zijn 5 of 2

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Auto's
23.3K

Antwoorden (4)

Waarschijnlijk iets met de koppeling
Was het al zo dat je pas kon schakelen als de koppeling helemaal op de bodem ingetrapt was?
Soms kan er nog wat aan afgesteld worden
Koppeling kan ook versleten zijn, hopelijk niet want dat is meestal een dure reparatie
8 jaar geleden
als de auto moeilijk in en uit de versnelling gaat. kan het zijn dat er te weinig versnellingsbak olie in zit. dit is te zien door een moer die aan de bovenkant van de versnellingsbak zit los te draaien tot daar moet hij vol met olie zitten. de plaats van deze bout is per auto verschillend. als dit het niet oplost neem dan even contact op met je garage. het kan zo zijn dat er meer aan de hand is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoor je de versnellingsbak knarsen wanneer je hem in de versnelling forceert?
Met wat geluk is de bediening van de koppeling nog wat af te stellen, maar ik vermoed dat de druklager het heeft begeven, of in iedergeval een defect in de koppelingsset.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een versnellingsbak bestaat uit verschillende onderdelen. Het kan zijn, dat het bedieningsmechanisme kapot is (moer of bout losgelopen, stang(en) verbogen, stangenstelsel niet geolied, olie uit de versnellingsbak of bak gewoon stuk... Hoe oud is de auto? (km) De koppeling heeft niets met de bediening van de bak als zodanig te maken, hooguit kraken de tandwielen als de koppeling op is.