Mijn start stop systeem van mijn BMW e90 werkt niet meer weet iemand waaraan het kan liggen?

Ik heb een Bmw e90 van 2009 met start stop systeem vroeger werkte dat nu was de batterij niet meer goed heb ik deze vernieuwd door een avg battery die speciaal voor start stop systeem is en nu werkt het niet. Heeft er iemand hier ervaring mee of weet waaraan het nog kan liggen waardoor het niet meer werkt?Ik bedoel dus het systeem wanneer je voor lichten staat dat hij uitvalt en wanneer je de gas terug indrukt hij terug start!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Auto's
7.9K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik weet niks v jou situatie . Maar bij bij mij ging steeds een kabeltje kapot . Ik had model 2009 320 ca .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Weet je ook welk kabeltje dat juist was?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zou het kunnen zijn dat er wat anders mankeert, wat tot gevolg heeft dat ook je start-stop niet meer werkt? Iets dergelijks heb ik met mijn auto, hoewel dat een Fiat Punto is en dus niet helemaal vergelijkbaar, maar wie weet? :-) Misschien een idee om je boordcomputer te laten uitlezen en evt. te resetten?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De garage zei ?! Het kabeltje direct achter de start knop. Een maal geen start en een maal was motor er niet mee uit te zetten .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
kapperkort je bedoelt dat hij niet uit wou maar dat werkt allemaal het de start stop knop zelf werkt maar het systeem dat hem uitschakelt en terug aanzet als je bijvbeeld aan de lichten staat dat werkt niet.

Antwoorden (1)

Bij accuwissel van auto's met een start/stop systeem gelden werkplaatsinstrukties die gevolgd dienen te worden, anders schakelt de ECU het start/stop systeem uit om te voorkomen dat je stil zou komen te staan bij een zwakke / onbetrouwbare spanningsvoorziening.
1 De auto weet welke accu er in zit door aanmelding in het Vehicle Order. Dit kan je (laten) doen met Progman of even coderen met NCS expert.
2. Vervolgens moet de auto weten dat er een nieuwe accu in zit voor het leer/laad proces. Dit kan je doen met Progman of met BMW inpa.

Bmw orgineel hoeft zeker niet. Net als vele onderdelen haalt Bmw zijn accu's vermoedelijk elders maar laat er Bmw stickers op plakken. Wel zou ik me aan de orginele specificaties houden zodat de autosoftware hier sowieso mee kan omgaan. Dus aH in combinatie met koude start amperage(CCA) . Check ETK om te zien welke voor jouw auto origineel werden geleverd. 70,80,90ah AGM.
AGM staat voor start/stop geschikt.