Hoe kan je controleren of er voldoende smeermiddel in je versnellingsbak zit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1.6K

Het beste antwoord

Ik weet niet om wat voor merk auto het gaat,maar op de meeste versnellingsbakken zitten twee doppen,onder om het olie er uit te halen en bovenop om hem te vullen.
Het is per merk verschillend waar de doppen zitten,het kan ook aan de zijkant van de auto zitten.

Als het goed is zit er net als bij het pijlen van de gewone motorolie een pijlstokje in om het te meten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een week geleden kwam een soortgelijke vraag voorbij. de onderkant van de vuldop is het niveau van je transmissieolie. Zal de link nog even gemakshalve toevoegen.
http://www.goeievraag.nl/vraag/olie-auto-regelmatig-nakijken-versnellingsbak.55721