Auto start slecht tijdens het starten en vertrekken in eerste. Wat kan dit zijn?

Sinds kort heb ik problemen met de auto die stil valt. Als je hem start valt die na +- 30 seconden weer stil. Ook tijdens het rijden als je wilt vertrekken in te weinig toerental valt hem stil of schokt hem. Het is wel een benzine/lpg maar het doet het zowel met de benzine als met de lpg. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Auto's
Bordensteker
8 jaar geleden
Treedt dit verschijnsel alleen op bij koude motor?

Het beste antwoord

Wat bij ons het geval toen was: de benzine liep niet goed meer door en dat kwam doordat de pomp van de benzine haperde. Dit kwam weer door een relais dat door het natte weer geoxideerd was. Uiteindelijk goed schoongemaakt en onze wagen werkt weer (Renault).

Maar het kan van alles zijn... In ieder geval succes ermee!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb ook een Renault (scenic) dus kan misschien toch eens in dezelfde richting gaan zoeken. Het is inderdaad precies dat de benzine niet meer goed doorkomt. Waar vind ik deze relais terug?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De relais zitten vaak boven de pedalen. Welke het precies is, weet ik niet, aangezien dit kan verschillen (wij hebben een Kangoo). Als ik jou was, zou ik -indien je al wat aanslag kan zien zitten- ieder relais per keer (voorzichtig) eruit halen en schoonmaken. Bij ons kwam het namelijk al eerder voor dat onze ruitenwissers het in de winterperiode door een aangetast relais niet meer werkten. Het kan dus verstandig zijn om de andere relais ook even te controleren. Mocht er eentje helemaal zijn aangetast, dan kan je beter een vervangende zoeken, van hetzelfde type. Hoop dat het helpt. Succes in ieder geval!
Bordensteker
8 jaar geleden
Als de storing zich ook op LPG openbaart, dan kan het logischerwijs niet aan de benzinetoevoer liggen.

Andere antwoorden (2)

Dit kan door diverse problemen veroorzaakt worden. Het kan mechanisch zijn, zoals compressieverlies. Het kan electronisch zijn, zoals niet niet juist afgesteld ontstekingstijdstip en het kan met brandstof te maken hebben.
Is het en auto met OBD (On Board Diagnose)? dan zou je hem eenvoudig kunnen uitlezen met een OBD-lezer. Anders wordt het een zoekplaatje, tenminste met de sumiere gegevens zoals hierboven beschreven.
jc54
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Lampje hoeft niet te branden, foutcodes worden opgeslagen in de computer.
Ik zou beginnen met alle bougies te vervangen.
Dat kun je makkelijk zelf, en bougies zijn een grote bron van storingen.
Edraket