Wat is de betekenis van het brandende lampje Volkswagen?

Ik heb een VW Golf 1 cabrio uit 1987. Amerikaanse uitvoering.
Nu ging er van de week een lampje branden en ik kan niet uitvinden waar dit van is.
Iemand?
Ik heb een foto van het betreffende, het lampje wordt oranje.

Bedankt!

Toegevoegd na 1 minuut:
Het gaat oom het rondje in het pijltje.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat zegt het instructieboekje?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Die heb ik niet, anders had ik daar wel ingekeken... ;)

Het beste antwoord

Dit betekent dat door moet schakelen naar hogere versnelling
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit lampje geeft aan dat er een probleem is met je Traction Control.
(die voorkomt o.a. het doorslippen van je wielen bij gladheid)
Dit is hoogstwaarschijnlijk een elektronische storing, het kan bijvoorbeeld een defecte ABS sensor zijn in je voorwielen. Dat levert dan best een gevaarlijke situatie op bij een noodstop. Dus, op de naar de garage.
escape
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Thnxxxx!!!
escape
8 jaar geleden
Het lijkt mij sterkt dat er in 1987 op een Golfke al een eco-meter zat.
De benzine was toen nog spotgoedkoop. Mijn antwoord zal meer in de richting zitten (een elektronische storing in de aandrijving)