Auto antenne afgebroken (met spriet, zo noemde ze het), maar toch radio ontvangst. Hoe kan dit?

Mijn auto antenne is afgebroken. Ik ben langs de autowinkel geweest waar ik hem heb gekocht en daar hebben ze er naar gekeken. Ze zeiden dat ook de spriet er af was en dat ze ook het voetje moeten vervangen. Ze zouden vandaag bellen voor de kosten en wanneer ik het kon laten maken. Maar nu kwam ik erachter dat ik wel gewoon radio kan luisteren. q-music en 100%nl doen het het beste, 538 doet het ook maar stoort heel af en toe. Hoe kan dit? Is het dan toch niet zo erg kapot als ze zeggen bij de autowinkel? En is het nodig om dit te laten maken? Heb namelijk net 2 nieuwe voorbanden laten vervangen.

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
4.5K

Antwoorden (1)

waarschijnlijk zit je dicht in de buurt van een zendmast, waardoor je nu toch nog redelijk ontvangst van het signaal hebt. Je zult echter merken, dat wanneer je door het land gaat toeren, het signaal op een gegeven moment slechter wordt, of helemaal weg valt. als je dit prima vindt, hoef je niks te laten repareren of vervangen.
AlphaLimaSierra
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En weer beter wordt als je weer dichter bij een zendmast komt. Lijkt me ook relevant om te weten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nou voor oud en nieuw was die er met afgegaan en met oud en nieuw moest ik een uur rijden ergens naartoe en hij deed het nog steeds...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gewoon een tijdje blijven proberen! Er gaat niks stuk.
Bordensteker
9 jaar geleden
Misschien is het wel een stuk goedkoper (dan een nieuwe antenne laten plaatsen) om eens op te letten wat voor soort antennevoetje er op je auto zit, en wat voor spriet daar op hoort. Dan kun je misschien eens bij een sloperij (nou ja, een autodemontage en -recyclagebedrijf) langsgaan en vragen of je er eens rond mag kijken of zij ergens een auto hebben staan waar je voor een schappelijke vergoeding de toch niet meer nodige spriet af mag halen.
In elk geval héb je nog wat ontvangst, dus je kunt er inderdaad de tijd voor nemen. Als je zonder spriet blijft rijden, zal de ontvangst van andere zenders (of van de genoemde zenders op andere plaatsen) meestal toch gevoelig minder goed zijn dan mét spriet.