Mag een van je ouders je een privé les autorijden geven op een afgelegen terrein?

Ik ben 16 en ben nog niet aan mijn rijles / theorie begonnen. Zou ik een keer met mijn vader op een (afgelegen) industrieterrein een keer mogen proberen te rijden? Gewoon om alvast een beetje 'feeling' te krijgen? Of krijg je hier een bekeuring voor?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
9.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
LOL,, wat denk je zelf?
Antoni
9 jaar geleden
Ook een afgelegen terrein hoort tot de openbare weg. Als je wordt gezien door de politie, zal je een bekeuring krijgen.

Het beste antwoord

Nee, op bijvoorbeeld een groot terrein van jezelf of familie mag dat wel. Aangezien dit hun verantwoordelijkheid is wat er met een persoon gebeurd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

een industrieterrein is openbare weg dus kan je een veroordeling krijgen.Op een privédomein zou het wel kunnen.
fremar
9 jaar geleden
Op eigen terrein mag je altijd rijden, ongeacht je leeftijd. Zelfs een kind van 10 zou (theoretisch) op een vrachtwagen mogen rijden. Dit geld echter niet voor je afgelegen terrein, tenzij hier de verkeerswet niet geld.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Ouders zijn verantwoordelijk voor de veiligheid van hun kind(eren). In theorie zouden de ouders van een kind van 10, die hem of haar op een vrachtwagen laten rijden, een bekeuring kunnen krijgen omdat ze op dat moment niet goed zorgen voor zijn of haar veiligheid.
nee,dat mag niet,tenzij het op priveterrein zou gebeuren.
om feeling te krijgen voor het sturen zou je eens naar een kartbaan kunnen gaan,heb je ook nog een leuk uitje...