Kan ik 2 jaar na aankoop van de auto nog aanspraak maken op de beloofde onderdelen?

Ruim 2 jaar geleden hebben wij een auto gekocht bij Auto Brabant. We kregen destijds geen hoedenplank en reservesleutel met de belofte dat die later nog zouden komen. Na een paar keer gebeld te hebben nog steeds niets ontvangen. Nu zijn we 2 jaar verder en wil ik nog steeds een hoedenplank en reservesleutel. Deze dingen zijn erg duur als wij ze zelf aan moeten schaffen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Als de afspraak op het koopcontract staat, kan de garage er niet onderuit. Zo niet, dan heb je een groot probleem! DUS: Een reserve sleutel kun zo bij laten maken en een hoedenplank haal je bij de sloop. EN NOOIT meer een auto van dat autobedrijf.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het staat helaas niet op papier. En ik weet dat ik een sleutel bij kan laten maken maar aangezien deze een transporterchip heeft is dit een verschrikkelijk duur grapje! Die hoedenplank is nog wel om te doen. Maar goed... Ik ga toch eens contact opnemen met dit bedrijf en hopen dat ze een beetje coulant zijn!
In ieder geval bedankt voor uw antwoord

Andere antwoorden (1)

Als de afspraak op papier staat kan de verkoper er niet onderuit.
Als het alleen een mondelinge afspraak was, dan is het Uw woord tegen het zijne (of er moeten getuigen zijn).
jc54
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De afspraak staat niet op papier. Maar het lijkt mij vrij logisch dat niemand akkoord zou gaan met de koop als ze geen reservesleutel en hoedenplank zouden krijgen. Vooral als deze er (volgens zeggen) wel zouden zijn.
tinus1969
9 jaar geleden
Dat is helemaal niet zo logisch. De verkoper kan immers zeggen dat je wist dat die hoedenplank er niet was, en dat je dus bewust dit gebrek hebt geaccepteerd.
Door het twee (!) jaar te laten slepen, heb je jezelf niet heel geloofwaardig meer gemaakt -laat het gaan.