wat betekend een belgisch kenteken met slechts 2 letters?

ik ben in 1 week tijd 2x een Range Rover sport met een Belgisch kenteken met slechts 2 letters tegengekomen. 1x op de A2 en 1x bij eindhoven airport. De kentekens hadden verder niets, alleen 2 letters.. Ik geloof iets van "MH" en de andere keer "NP" ofzo. Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
52.9K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik had zaterdag ( 9-1-2016) een Range Rover met Belgische nummerplaat voor me rijden met enkel in het midden vd nummerplaat BR??

Antwoorden (2)

In België kan een aantal personen aanspraak maken op een bijzondere kentekenplaat. De meeste maken er enkel gebruik van tijdens grote diensten waarbij Hofprotocol geldt of staatsprotocol.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In België kun je, mits je er ferm voor betaald, een kenteken krijgen met de letters/cijfers die jij wilt, het zou dus de b.v. initialen van de eigenaar kunnen zijn.
In België behoort het kenteken bij de eigenaar ipv bij de auto, zoals in Nederland.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bron????
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wikipedia zegt: De aanvrager van een kenteken mag een kenteken kiezen (uiteraard voor zover dat kenteken vrij is) of niet. In het laatste geval kan men aan het kenteken zien hoe oud het voertuig is (aangenomen dat het geen gebruikte invoerauto is).

Onder andere in België, Duitsland, Malta, Oostenrijk, Polen en de Verenigde Staten kan men zelf een kenteken kiezen. Men ziet daar vaak auto's met bijzondere combinaties.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het hele woordje "aanvrager" is niet te vinden op: http://nl.wikipedia.org/wiki/Belgisch_kenteken
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
DokterEric: je hebt gelijk, maar als je in je bron kijkt bij bron nr. 11 onderaan de pagina zijn er volgens mij ook uitzonderingen.