Stilstaande VW Transporter maakt tikkend geluid onder motorkap, ook na een dag of twee. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Het tikkende geluid hoor je dus alleen als de auto stilstaat, ook na langere tijd. Bijkomstig wilde de auto dan ook niet meer starten omdat er volgens de garage stroom weglekte via de dynamo. Die is nu vervangen, garage garandeert dat de stroom nu niet meer weglekt, maar het tikkende geluid blijft... En dat geeft geen goed gevoel met een lange vakantierit voor de boeg. De garage doet het nu af als een afkoelende motor, maar na twee dagen...?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
4.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kun je niet gaan luisteren waar ongeveer het onder de motorkap vandaan komt? Het lijkt mij meer op een electrisch onderdeel dat onder spanning blijfst staan wat eigenlijk niet moet. Misschien een relais dat blijft kleven en daardoor niet uit schakeld?

Antwoorden (1)

Dit is geen afkoelende motor dat is na 6 uur wel klaar . Maar wat wel ? Doe een test !? Haal beurtelings een zekering er uit en luister of het dan weg is . Of nog beter haal alle zekeringen er uit en plaats ze een voor een terug . Haal de accu Polen los is het dan nog niet weg dan is het geen electra probleem . Ik gok op een lek stroom bij de start motor door ? Een los draadje . De bobine ?! Kapot f lek stroom , de brandstof pomp , jadie laatste is het meest verdacht . Succes en prettige vakantie .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bordensteker
9 jaar geleden
+
Bij een garage die volhoudt dat het na twee dagen nog steeds afkoelen kan zijn, zou ik mijn wagen niet meer naar binnen rijden!
Goede kans dat de oude dynamo gewoon in orde was, aangezien het tikken nu nog doorgaat.
Een garage kan best eens een keer misgrijpen, maar als ze onzin verkopen, dan zou ik daar niet meer willen komen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik gok op een los draadje wat contact maakt met de carrosserie en zodoende stroom pakt van de massa , begin je test met eerst de accu Polen los leg ze in aparte plastic handschoenen . Ook al zit er geen stroom op . Dan weet je als het nog door tikt dat het GEEN electra probleem is . Tikt dan niet dan de Polen weer aansluiten en dan alle zekeringen er voorzichtig uit ,dan stuk voor stuk terug en ja luisteren maar bij de zekeringen staat welke stroom gebruikers er mee worden gezekerd . Hebje een casette recorder in je auto ? Of edn cd of een andere aangebrachte stroom gebruiker . Airco , fan ,
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben vanmiddag even onder de auto gekropen. En ik heb ontdekt welk onderdeel het is. Even foto gemaakt, en volgens mijn schoonvader is het de luchtmassameter. Volgens de garage kan het dus geen kwaad, maar dat getikker lijkt mij toch niet normaal?