Hoelang hou je een beginnersrijbewijs bij 2todrive?

Als je je B-Rijbewijs (auto) haalt, heb je altijd de eerste 5 jaar een beginnersrijbewijs, wat onder andere betekent dat je die eerste 5 jaar slecht 0,2 promille alcohol in je bloed mag hebben (ipv 0,5). Iedereen krijgt eerst dat beginnersrijbewijs, of je nu op je 18de of je 40ste je rijbewijs haalt.
En ik weet dat als je je brommercertificaat eerst haalt het 7 jaar is dat je beginnersrijbewijs hebt.

Maar hoe zit het met dat nieuwe project van 2toDrive? Dus rijden voor je 18de met een begeleider/coach naast je tot je 18de?
Dat is in principe verder een vrij normaal rijbewijs, los van die begeleider dan.

Hoelang heb je dan een beginnersrijbewijs? Gaan die 5 jaar pas in op je 18de als je zonder begeleider mag rijden, of vanaf het moment dat je slaagt voor je rijbewijs, wat in houdt dat als je met 17 jaar je rijbewijs haalt, je op je 22ste al als ervaren bestuurder wordt gezien.

Graag geen gissingen, maar een goed onderbouwd antwoord van iemand die het zeker weet. De theorie-instructeur van mijn rijschool (die in zijn dagelijks leven agent van de verkeerspolitie is) wist het namelijk niet en op internet blijft het vaag voor zover wij konden vinden. Gokken kunnen wij ook wel, het gaat om zeker weten ;-)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
3K

Het beste antwoord

Tijdsduur beginnend bestuurder
Iedereen van 18 jaar of ouder die voor het eerst zijn rijbewijs haalt is 5 jaar beginnend bestuurder. Dit geldt ook voor 17-jarigen die voor 6 juni 2012 hun rijbewijs B hebben gehaald. Voor 16-jarigen en 17-jarigen is de termijn 7 jaar nadat zij hun eerste rijbewijs hebben gehaald.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/rijbewijs/vraag-en-antwoord/wat-is-het-beginnersrijbewijs.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je meedoet aan 2todrive, heb je 7 jaar lang een beginnersrijbewijs in plaats van 5 jaar. Hierbij heb je trouwens niet alleen een beperkt max. promillage aan alcohol dat je mag hebben maar hier moet je ook rekening houden met punten. Als je een grote overtreding begaat (>30 te hard, bumperkleven, etc) krijg je een (straf)punt op je rijbewijs. Je mag 3 strafpunten halen, daarna moet je opnieuw rijles nemen en je rijbewijs opnieuw zien te halen.