was kan ik vragen als km vergoeding voor een kleine auto op gas?

Iemand wil mijn auto regelmatig lenen. Nu staat hij toch stil dus dat lijkt me goed plan. Ik hoef er niet aan te verdienen maar wel de onkosten eruit en natuurlijk gas/benzine kosten.
Wat is een redelijk bedrag per km. De auto is 2,5 jaar oud.

Toegevoegd na 59 seconden:
WAT kan ik vragen als km vergoeding voor een kleine auto op gas?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
2K
paulus811
9 jaar geleden
Dek je wel goed in voor het geval er schade ontstaat tijdens het uitlenen.

Het beste antwoord

Als je er niets op wilt verdienen, dan is €0,31 per km. een vergoeding die afdoende moet zijn volgens berekeningen van de A.N.W.B.
Dit is per auto verschillend. Er zijn veel zaken die moeten worden meegenomen in een berekening die gaat over wat een auto per kilometer kost, en het is ook afhankelijk van hoeveel kilometers per jaar deze auto gaat rijden. Zaken als afschrijving, verzekering, wegenbelasting, onderhoud/slijtage, de gekozen brandstof en het feit of je veel of weinig snelwegkilometers maakt spelen een rol. ANWB heeft een berekening vrijgegeven, welke aangeeft dat een kleine auto gemiddeld €0,31 kost per gereden KM, een kleine middenklasser €0,43 en een normale middenklas auto €0,49.

Toegevoegd na 1 minuut:
Leuk en aardig, maar wat als er schade gereden wordt?
jc54
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit antwoord heeft mij direct doen besluiten het niet te doen. :D