Kunnen kwaadwillenden iets met een tenaamstellingscode?

(afzonderlijk, of samen met een kentekencard)

Is het belangrijk om deze geheim te houden, of is het alleen van belang om 'm zelf niet kwijt te raken?

9 jaar geleden
in: Auto's
2.2K

Het beste antwoord

Met de kentekencard in combinatie met de tenaamstellingscode van jouw auto kan een ander hem op zijn naam zetten:

"Als u na 1 januari 2014 een voertuig waarvoor u al een kentekencard heeft gaat verkopen, dan overhandigt u uw kentekencard en tenaamstellingscode aan de koper. Hiermee gaat de koper naar een kentekenloket. Daar worden uw kentekencard en tenaamstellingscode ingenomen. De koper krijgt het eerste deel van de nieuwe tenaamstellingscode. De kentekencard en het tweede deel van de code krijgt hij thuisgestuurd. Ook ontvangt de koper een vrijwaringsbewijs. Dit is bestemd voor u, evenals de doorgeknipte kentekencard."
Computoon