Weet iemand hoe ik hondengeur uit de auto kan verwijderen?

Ik heb een mooie occasion gekocht; ziet er prima uit en rijdt als een trein, alleen hangt er een tamelijk penetrante hondengeur in het interieur. De auto was goed gereinigd, zag er van binnen schoon uit. Weet iemand hoe ik deze geur van verwijderen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
14.8K

Het beste antwoord

Dat lukt met HG Alle nare geurtjes weg.
HG alle nare geurtjes weg is speciaal ontwikkeld om onaangename geurtjes op een biologische manier te verwijderen. Dit product maskeert de geur niet, maar verwijdert de stankbron door middel van natuurlijke enzymen en microben, zodat de nare geur niet meer terug komt. HG alle nare geurtjes weg verwijdert onder andere geuren veroorzaakt door urine, uitwerpselen, braaksel, huisdieren, nicotine, fruit, groente en vele andere bronnen, op vrijwel alle absorberende ondergronden. De bron van de vervuiling dient vooraf zoveel mogelijk verwijderd te worden. Ga het niet te verwijderen restant dan te lijf met HG alle nare geurtjes weg door het ruim in te sprayen. Het is belangrijk dat het product op de stankbron wordt aangebracht om de stank geheel te verwijderen. De stankbron verdwijnt, afhankelijk van de porositeit, tussen de 20 minuten en enige uren. De geur is verdwenen wanneer het behandelde oppervlak droog is.

Dit is te koop bij veel supermarkten, bouwmarkten en drogisterijen, maar ook bij Blokker en Marskramer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je zou kunnen proberen om het interieur een OZON behandeling te laten geven.
Dit kun je laten doen bij een professioneel autoreinigingsbedrijf.
Door Ozon-ionisatie worden geurverspreidende biologische resten in de bekleding afgebroken en geneutraliseerd. Bacteriën en andere micro-organismen worden gedood.
Kosten van zo'n behandeling incl. grondige reiniging van de bekleding en airco ongeveer 150 tot 200 euro. Enkele ozonbehandeling ca. 50 tot 75 euro.

Verder zijn er ionisator apparaten voor de auto te koop die op 12 volt werken en ook ozon verspreiden. Deze kosten ergens rond de 100 euro (voor een goede).
Let bij gebruik van zo'n apparaat wel op: ozon is zeer giftig en kan bij langdurig hoge concentraties inademing ook voor mens en dier dodelijk zijn. Dus niet permanent aan laten staan terwijl men in de auto zit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij verschillende bedrijven kan je een tapijtreiniger huren hier kan je ook je autostoelen meedoen. Hier bijvoorbeeld; http://www.boels.nl/huren/reiniging/zuigen/tapijtreiniger
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De hond heeft waarschijnlijk vaak meegereisd op de achterbank.
De achterbank van een auto is makkelijk te demonteren.
Nu het mooi weer is zou ik dus de achterbank en matten met een hoge drukreiniger schoonspuiten en laten drogen in de zon.
Eventueel na behandelen met "febreze", of hoe dat spul ook heet.
De geur zit namelijk in de "vulling" van de bekleding, dus alleen oppervlakkige reiniging helpt niet. Succes...