Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is de distiributieriem vervangen?

Ik heb reeds een auto gekocht met 170.000 km op de teller.
De dealer kon mij niet garanderen of de distiributieriem is vervangen. Hij kon dit niet vinden op papier en wist het niet meer toen hij de auto inkocht.
Hij heeft naar de motor gekeken en zag wel een nieuwe waterpomp, en zei dat deze wel vervangen was en men meestal deze vervangd met een nieuwe distiributieriem.
Mijn vraag is; hoe kan ik zien of laten checken of de riem is vervangen of aan vervanging toe is? Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
672
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Meestal wordt er een stickertje geplakt onder de motorkap vlakbij de distributieriem,als dit er niet zit,zou ik het risico niet nemen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je zou wellicht aan je garage kunnen vragen of ze hem kunnen demonteren en bekijken voor slijtage sporen. De km-standen voor distributieriemen zijn waarschijnlijk wel te vinden op Internet. Veel succes gewenst
Poet
9 jaar geleden
99,9% kans dat hij vervangen is als ook de pomp nieuw is. Met €10 meerkosten bij het vervangen van zo'n pomp voorkom je zo de post van €500 die nodig zal zijn om nog eens alles open te moeten halen.
Maar o.k: 99,9 is geen 100%

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Soms zit er onder de motorkap een sticker waarop staat wanneer deze vervangen is of moet. Bij een goed onderhouden auto hoort dit in het onderhoudsboekje te staan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij twijfel altijd vervangen, soms word bij vervanging de km-stand op de distributiekap geschilderd oid. Ook kan je proberen om onder de kap te kijken maar visuele controle is zeer moeilijk bij distributieriemen, buitenzijde riem kan nieuw lijken terwijl de riem toch vervangen moet worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding