Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik mijn ABS gewoon uitschakelen?

Mijn Nissan Primera uit 1998 heeft een ABS-probleempje. Af en toe brandt het lampje en heel soms grijpt de ABS onnodig in, waardoor je zo'n ratelend/trillend gevoel in je rempedaal krijgt en de rem eigenlijk zo'n beetje weigert. De garage gokt (nog niet bekeken) dat het een ABS-ring is en schat dat vervanging 263 euro gaat kosten. Maar nu zit ik te denken: op geen van mijn vorige auto's zat ooit ABS. Kan ik de ABS niet gewoon uitzetten door ergens een zekering of kabel los te halen? Of is dat gevaarlijk?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
4.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ik zou het niet doen, de auto is veel veiliger met abs. Wat is nou 263 euro, 3 x tanken en je bent het ook kwijt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In de regelgeving staat het volgende: 11. Antiblokkeersystemen moeten goed functioneren en moeten zijn voorzien van een deugdelijke waarschuwingsinrichting die in werking treedt zodra het systeem faalt.
Uw ABS systeem functioneert niet goed en moet dus gerepareerd worden. ^lr
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding