Waarom is de stand "achteruit" bij auto's niet altijd op dezelfde posite?

Bij sommige auto's zit die links boven, bij andere rechts onder.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
1.4K

Antwoorden (2)

Afhankelijk van welke fabrikant de versnellingsbak afkomstig is. Vaak is het nog terug te herleiden of de fabrikant merendeels versnellingsbakken voor auto's met links stuur of voor auto's met rechts stuur maakte. Verder kan het ook nog te maken hebben met het aantal versnellingen dat een bak heeft.
jc54
10 jaar geleden
Heeft gewoon te maken met het type van versnellingsbak. Is gewoon technisch.
Als het echt nodig zou zijn zou men in principe de achteruit bij elke auto op dezelfde plaats kunnen plaatsen maar dat zou meer kosten en is blijkbaar niet vereist.
Maar troost je, binnen dit en 10 jaar rijden we allemaal met een gerobotiseerde boite. Enkel nog kiezen tussen vooruit en achteruit. Eindelijk.