Als de stabilisatorstangen links en rechts zijn vervangen, moet de rubbers dan ook vervangen zijn?

Vorig jaar zijn de stabilisatorstangen links en rechtsvoor vervangen. Na een jaar begint alles weer te piepen en te kraken. Na garagebezoek blijkt dat de rubbers van de stabilisatorstangen vervangen dienen te worden.
Mijn vraag is, hoorde dit niet bij het vervangen van de stangen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
1.5K

Het beste antwoord

De stabilisatorstang loopt van links naar rechts en is 1 onderdeel. Vermoedelijk zijn de reactiearmen links en rechts vervangen en zijn nu de stabilisatorrubbers versleten. ^lr
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja dat hoort inderdaad bij het vervangen van de stangen.

De rubbers zijn namelijk het zwakste element in het systeem. Die kunnen speling krijgen. De stalen stabilisatorstang is onverslijtbaar en hoeft in principe niet vervangen te worden.

Ik acht het onwaarschijnlijk dat bij het vervangen van de stangen (vorig jaar) de oude rubbers zijn gebruikt. Rubbers zijn relatief goedkoop. Het is duurder de rubbers van de oude stangen te verwijderen dan nieuwe aan te schaffen .

Ik denk eerder dat de geplaatste rubbers van slechte kwaliteit waren.
Edraket
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien heeft hij er geen originele merkonderdelen in laten zetten, maar goedkopere vervangers.