Wie kan aan de hand van de info (zie toelichting) wat mogelijk ongeveer de waarde is van deze Caddilac ?

Helaas is deze niet van mij ;)
Het gaat hier om een ooit zelf ingevoerde Caddy vanuit de VS, type Fleetwood Brougham(coupe), uit 1981, kleur is beetje blauwgroen en staat nu in stalling, vergt wel enig onderhoud, maar alles is nog wel origineel.
De enige info die ik via sites en googlen vond was dit:
Modeljaar 1981 van de Fleetwood Brougham productie was 39800 wagens:

38300 4 deurs modellen
5200 2 deurs modellen (deze dus)
Modeljaar 1981 was het enige jaar voor de 8-6-4 368 motor, en dit was echt niet zonder reden: te onbetrouwbaar en ook niet echt zuinig te noemen.
De 8-6-4 368 was de standaard motor voor de modeljaar 1981 Fleetwood Brougham modellen, met als optie een V6 Buick of een 350 Oldsmobile diesel.

Snap dat met dergelijke wagens het meestal is "wat de gek er voor geeft" ;)
Ben ook op zoek gegaan naar een goede taxateur voor oldsmobiles, maar alleen al de taxatiekosten zijn afschrikwekkend (en ca 300 km van de stalling)

Je weet immers maar nooit op GV of er hier mensen lezen die iemand kennen of zelf gek zijn van de Caddy toch? :)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Helaas zou ik mezelf niet te rijk rekenen met deze ongelooflijk fantastische auto. Het probleem met deze wagens is dat het echt lief hebber auto's zijn, en Nederland is niet echt een liefhebber van deze grote ami's. Cadillac is een van de amerikanen die al sinds 1955 hun tijd ver vooruit waren. Airco-climate control, cruise control, automatische ruiten wissers en verlichting tref je in veel modellen aan. Ook was het dit merk dat de air-bag als eerste leverde in hun auto's en dus niet Mercedes. Als er gas in zit is de auto wel wat beter te verkopen, alleen jammer van het 368 blok (dit was inderdaad een verkeerd blok) Cadillac leverde in 1981 ook het zgn highway block, deze V8 is een beul van een motor en niet kapot te krijgen. Ik zou toch rekening houden met € 3.000,- tot € 4.000,- Al hoewel het niet zo te beoordelen is. Je schrijft dat de auto enig onderhoud behoeft maar niet wat dat inhoud. (is het plaatwerk, bak of constructie) Ik begrijp ook niet waarom je op zoek bent naar een taxateur voor Oldsmobile's (dit was misschien een type fout?) Ik zou even aan een Cadillac club vragen of hun een goede taxateur weten. Veel succes.

Bronnen:
http://cadillac.allepaginas.nl/
http://www.cadillacclub.nl/

Je zou hem kunnen laten taxeren Een van de meest voorkomende redenen is dat u een taxatie nodig heeft om een WA-beperkt-casco of WA-casco (All Risk) oldtimerverzekering af te sluiten. Tijdens de geldigheid van het taxatierapport (dit is meestal 3 jaar), keert de verzekeringsmaatschappij bij diefstal of total-loss de getaxeerde waarde uit. Dit gebeurt obv artikel 7:960 BW (een vervanger van het oude artikel 275 wvk). Strekking van dit artikel is dat als u uw voertuig vooraf heeft laten taxeren, u er zeker van kunt zijn dat u de getaxeerde waarde ook daadwerkelijk wordt uitgekeerd. Een andere redenen om uw oldimer te laten taxeren kan zijn ivm met de aan- of verkoop van een voertuig. Zo weet de koper of verkoper of de prijs in overeenstemming is met het aangebodene en welke gebreken er eventueel zijn.

Bronnen:
http://shop.ebay.com/i.html?_nkw=Fleetwood...
http://www.oldtimernederland.nl/info/oldti...

Ik heb het mijn man gevraagd (hij heeft vaker oldtimers gehad). Hij zegt; Afhankelijk van de staat tussen de 2000 en 5000 euro waard. Voordeel bij deze auto's is dat het prima op gas kan rijden.

Rijdend en mooi tot iets van 7 mille. Rijdend en niet mooi .... max 5 mille. Maar ik ken er die voor veel minder zijn weggegaan, 2.000 tot 3.500. Zelfde heb je bij Jaguars, grote Mercedessen etc. Die auto's moeten echt mooi zijn anders is verkopen niet eenvoudig of de prijs laag. Vriend van me had een mooie met een (alleen dat) probleem aan de motor. Ongeveer 2 mille onkosten. Verkocht voor 4 mille, omdat hij mooi was, aan een liefhebber.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100