hoe is de betrouwbaarheid van audi a4 en A3 bouwjaar 1999?

Als ik een 15 jaar oude auto wil kopen wat is dan een betere keuze audi A4 of audi A3

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (2)

Dat maakt niet zo veel uit. Het hangt er meer van af hoe ze onderhouden zijn ,wie er in gereden heeft ,veel snelweg of veel binnen bebouwde kom. Enz.
Meestal is de basis van een auto van het zelfde merk en bouwjaar wel aardig het zelfde. Het zijn meer de afmetingen en luxe waar het verschilt
En daarmee ook de prijs.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De Audi A3 en Audi A4 zijn totaal verschillende auto's. Beide zijn zeer betrouwbaar, ik zou wel bij de Audi A4 voor de faceliftversie gaan die vanaf half 1999 geleverd is. Deze heeft iets andere bumpers koplampen en achterlichten en ziet er net iets moderner uit.
Als je kijkt naar kosten dan kun je het beste voor de Audi A3 gaan. Deze is grotendeels gelijk aan de vw golf en hierdoor zijn onderdelen relatief goedkoop en is er ook veel tweedehands te vinden. Audi A3 is wat sportiever en de Audi A4 is wat comfortabeler.
Lage kilometerstanden willen niet alles zeggen maar geven wel goede indicatie. Als het onderhoudsboekje netjes bijgehouden is geeft dat vaak ook aan dat de auto zorgvuldig bereden is.