Kun je een auto wassen met iets anders dan auto wasmiddelen zoals bv. autoshampoo?

Als er geen autoshampoo meer voorhanden is maar je wilt toch je auto mooi schoonkrijgen en glanzend, wat kun je dan het beste gebruiken dat ook nog vriendelijk is voor de lak?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
248.3K

Antwoorden (9)

ken je Hara ? geeft een mooie glans
http://www.ha-ra.nl/
allesreiniger/ groene zeep en
glansspoelmiddel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Idd, glansspoelmiddel, afwasmiddel :) Goedkoop en effectief!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebruik een gewoon afwasmiddel. Neem het goedkoopste merk, dat is het minst schadelijk voor het milieu.

Het is heel verstandig om eerst al het zand van je auto af te spoelen voordat je de auto wast. Zo voorkom je krassen.

Als je vervolgens de auto na het wassen afspoelt met wat glansmiddel voor de vaatwasser, dan droogt je auto vanzelf streeploos en glanzend op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerst de auto natspuiten, daarna wassen met een afwasmiddel. Werkt perfect!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem een middel waarin enzymen zitten verwerkt.
Uit eigen ervaring maakt dit perfect schoon.
Wel even de tijd geven, zodat de enzymen hun werk kunnen doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pas op met groene zeep, dit kan strepen achterlaten.
Een gewoon afwasmiddeltje dus, zoals hierboven al gezegd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Warm water met dreft, dat werkt hartstikke goed. Allesreiniger kan ook. De ruiten met spiritus schoonmaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon nieuwe auto shampoo kopen...
De beste optie of zeer goed afspoelen en met ruim warm water wassen en was handschoen of spons iedere keer zeer goed uitspoelen liefst twee emmers een voor wassen en een voor uitspoelen.
Maar niet met afwasmiddel of alles reinigers auto poetsen.
een jaar geleden
Ja, het is mogelijk om een auto te wassen met andere middelen dan autoshampoo. Je kunt bijvoorbeeld gebruik maken van milde zeep en warm water, of een oplossing van azijn en water. Het is wel belangrijk om geen agressieve middelen te gebruiken die de lak van de auto kunnen beschadigen. Als je regelmatig je auto wast, blijft deze in goede staat en kan dat bijdragen aan een langere levensduur van je auto. Vergeet ook niet om een autoverzekering af te sluiten om jezelf te beschermen tegen onverwachte kosten bij bijvoorbeeld schade. Vergelijk autoverzekeringen op Zeker.com om de beste dekking voor jouw situatie te vinden.