Opel corsa uit 1994, kan je daar stuurbekrachtiging op in bouwen?

Ik heb pas een Opel Corsa 1.2 uit 1994 gekocht en was benieuwd of je daar stuurbekrachtiging op kunt bouwen en hoeveel het zou kosten?

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
Bordensteker
10 jaar geleden
Nu er nog niemand een antwoord gegeven heeft: ik denk dat zoiets een ongewone, zeer lastige en dus dure klus wordt, waarmee je veel nieuw geld steekt in een al twintig jaar oude auto. Goed geld naar kwaad geld gooien zogezegd.
Ik hoop dat er iemand met een beter onderbouwde reactie antwoordt. Ik durf er geen bedrag aan te hangen. Misschien dat je met onderdelen uit een sloopwagen iets kunt doen, maar dan moet er wel een kundige monteur zijn met veel tijd!

Het beste antwoord

Theoretisch is het wel mogelijk, maar praktisch volstrekt niet haalbaar. Een tuning bedrijf kan jouw auto zo ombouwen of aanpassen zoals jij dat wilt. Zolang je de portemonnee maar trekt. Er zou bv. een compleet ander stuurhuis in moeten die hydraulisch bediend wordt, en ook een stuurolie pomp die aangedreven wordt via een extra poelie met een v-snaar. Normaal zit deze pomp gemonteerd ergens aan het motorblok. Deze montage mogelijkheid zal er bij de normale uitvoering niet eens opzitten. Zoals ik al zei: de jongens van de tuning kunnen bijna alles en de kosten zijn hoger dan dat jouw auto waard is. Ik denk zelfs dat de jongens van de tuning stiekem een beetje beginnen te lachen als je bij ze komt met die vraag.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt!