Passen velgen met een lagere steekwaarde onder de auto?

Onder mijn auto horen velgen met een steekwaarde van 4x100, is het mogelijk om er velgen van 4x98 onder te leggen? Door bijvoorbeeld iets van een adapter?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat kan, maar dan heb je wel speciale bouten nodig. Denk ook aan de ET waarde van de nieuwe velg. Bij Profile in Spijkenisse weten ze er alles van! Topzaak!!!!!!!!!!!!!!!!
Shiny220
10 jaar geleden
Het zou in principe wel kunnen mits ze echt 4 X 98 steek hebben, en niet nog verder afwijken.
ET waarde is bij deze niet het allerbelangrijste maar bij de APK is het een afkeurpunt. Je zou als je hem laat keuren dus ' even' normale wielen (met goede banden) eronder moeten leggen. Nadat je het APK rapport hebt kun je ze weer terugzetten. Vaak voorkomende APK Afkeurpunten worden verholpen door tijdelijk gebruik maken van het " origineel" .
B.V. een katvervanger mag niet, dus een reserve kat is fijn. Te ver uitstekende delen (spoiler e.d.) voor apk even eraf halen ;) Let ook op de ligging van de auto, is hij gepimpt en ligt hij lag, dan zal het misschien niet gaan hem op de keuringsbrug te krijgen. APK meesters letten daar over het algemeen niet zo op maar het kan wel jouw bodykit beschadigen en dat kan niet op de garage worden verhaald. (Tips die ik ook heb geleerd ;) ) Groetjes !

Antwoorden (1)

Nee dat gaat niet. Een adapter is niet toegestaan bij de APK.