is het mogelijk om usb later in te bouwen in auto?

het gaat om een Opel Corsa uit 2003 met boord computer. ik wil graag muziek luisteren via usb maar heb geen usb of aux input. ik heb ooit volgens mijn een keer losse apparaat gezien die je aan de achterkant van boordcomputer in kon stoppen en zo via usb kon luisteren naar muziek.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
1.7K

Antwoorden (2)

Nee, helaas. Dat gaat dus niet. De boordcomputer van je Opel Corsa geeft alleen allerlei informatie over de auto en de motor.
Hoewel de radio wel gebruik maakt van hetzelfde display, maakt de radio geen deel uit van het boordcomputersysteem.
De geintregeerde radio is een aparte component die niet is voorbereid op USB of blue tooth. Er is ook geen aparte AUX aansluiting.
Het is dan ook niet mogelijk om enige andere bron op de radio weer te geven dan alleen de CD speler.

De enige optie die je hebt is een andere autoradio met USB/ bluetooth te kopen en te installeren in de auto en de bestaande geintregeerde radio van Opel te laten vervallen cq. uitschakelen. Je verliest hiermee dan wel de display weergave van de radio op het boordcomputerdisplay. Dit kun je ook niet aanpassen met de andere radio, die blijft dan volledig zelfstandig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, dat kan. Als je bijv. Een handsfree kit inbouwt, zoals de Parrot mki9200, dan kun je perfect je muziek afspelen vanaf een USB stick over je bestaande radio.
escape