wat gaat er met mijn auto gebeuren? en wat krijg ik er nou daadwerkelijk voor?

Ik heb een Lancia ypsilon, iemand heeft er tegen aan gereden, schadebedrijf denkt dat hij total loss word verklaard omdat de blikschade hoger is dan de waarde van mijn auto. Op de RDW staat bpm 2000 en bij independer staat dagwaarde 1500...ik vind echter gelijkwaardige auto's voor zon 900 euro...wat zou ik nou voor mijn auto terugkrijgen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vroeg me al af waar het voor stond... Wat is bpm dan eigenlijk? Ben best een leek.. :)

Het beste antwoord

De kans is groot dat ie total loss word verklaard. Er is alleen een verschil tussen echt total loss en economisch total loss.
Jouw auto is verder nog in technisch goede staat. Dus is jouw auto economisch total loss. De schade aan jouw auto is hoger dan de dagwaarde. Jij krijgt nu van de verzekering een bedrag dat gelijk is aan de dagwaarde - dagwaarde huidige staat. Meestal praat je dan over een paar honderd euro. De expert bepaalt het bedrag. Je krijgt dus nooit uitbetaald wat het schadeherstel zou moeten kosten.
Je kan er ook voor kiezen om de auto door de verzekering op te laten kopen. Dan krijg je gewoon de dagwaarde. Voor de dagwaarde hanteren ze vaak de anwb lijsten.
Is jouw auto nog technisch in orde en wil je er eigenlijk nog even mee door? Dan zou ik de deuk gewoon zelf uit de deur trappen of een sloopdeur erin zetten en het bedrag wat je krijgt voor lief nemen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er werd door het schadebedrijf gezegd gister dat hij total loss word verklaard, dat de auto door opkopers kan worden opgekocht en dat dat bedrag van de dagwaarde af gehaald word, dus dagwaarde 1500 ( om en nabij) min het opkoopbedrag (geschat op 250 ongeveer)...vind het vrij vaag allemaal maar je antwoord klopt.. auto is best rijp voor de sloop dus ben al bij als ik er 1000 euro voor krijg, komen een hoop reparaties aan en is de wagen niet waard
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Noudan kom je er goed vanaf. Dan krijg je dus de dagwaarde