Zijn de onderhoudskosten van een hybride auto gemiddeld hoger, lager of gelijk aan die van een auto met benzinemotor?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hybride zoals een Prius of een Auris Full Hybrid, met accu en benzinemotor

Het beste antwoord

Deze zijn in prenciepe gelijk.
Batterijen vergen eigenlijk relatief weinig onderhoud (voor zover bekend).
En onderhuids zijn er relatief weinig verschillen die leiden tot hogere onderhoudskosten. De remmen zijn echter een uitzondering deze zullen wel duurder zijn omdat dit een mechanisme bevat dat tijdens het remmen de accu op laad.
Verder zal het dus niet veel maken
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

het zal niet zo veel schelen, want: elektriciteit is goedkoper dan bezine/diesel.
maar elektrische auto's zijn nog niet echt heel bekend en niet veel mensen weten hoe elektrische auto's werken, dus als die kapot is moet je al vaak meer betalen.

en bij elektrische auto's zit nog niet zo heel veel techniek dus er kunnen erg veel fouten opkomen.

maar als nog elektrische auto's zijn zuiniger maar de auto is duurder.

de conclusie: als je de elektrische auto al langer hebt dan komt het na een tijdje goedkoper uit want benzine/diesel is duurder dan elektriciteit. en je hoeft minder bijtelling enz. te betalen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Over het algemeen zijn de merken die hybride auto's maken gemiddeld onderhoudsvriendelijk. In dat licht zijn de onderhoudskosten van hybride auto's op dit moment gelijk aan die van benzine auto's. ^lr