Welke auto is aan te raden voor een budget van €5.000,00?

Ik ben op zoek naar een degelijke tweedehandse auto wat past binnen mijn budget. Zo min mogelijk kilometers, zo jong mogelijk en het liefst met airco en elektrische ramen. Ik rij zon 30.000 km perjaar. Welk merk is betrouwbaar? Ik heb een budget van €5000,00.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
2.7K

Antwoorden (6)

Een Volvo V50 (01-2005) zijn betrouwbare auto's en je kan ze vinden voor minder dan 5000. Euro
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kijk eens een keer op een site als Autotrack. Je kunt daar je budget (€5000,-) aangeven, bouwjaar (bijv. vanaf 2002) en kilometerstand. Er komen leuke resultaten uit variërend van Renault tot Ford en van Peugeot tot Audi.
Vooral als oriëntatie is zo'n site goed!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je voor betrouwbaar wil gaan, dan kies je een japanner. Toyota is bijvoorbeeld oerdegelijk! De Toyota Yaris bijvoorbeeld is ijzersterk, met al jouw gevraagde punten en yarisjes kosten niet veel.

Honda is ook aan te raden, en voor €5000 kan je al een erg goede civic of accord diesel hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Soms kun je voor een mooi prijsje (onder je budget) ook een golfje krijgen. Dat zijn goede, degelijke en betrouwbare auto's. Ik zou dan wel van rond 2005 kijken, maar zien er echt uit als mooie nieuwere auto's. Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Qua aanschaf (en gezien je kilometers) zijn grote diesels erg goedkoop. Ga je voor Volvo, Toyota, Honda of een duitse auto heb je ook vaak een degelijke auto te pakken.
Maar grote auto's zijn niet voor niks vaak goedkoop in aanschaf de vaste lasten zijn namelijk iets hoger (verbruik, wegenbelasting en verzekering).
Persoonlijk kies ik liever voor deze vaste lasten. De verlengde wielbasis biedt meer comfort en bij een eventuele aanrijding heb je toch het idee dat je steviger en veiliger zit. Bovendien ook vaak luxer uitgevoerd.
Maar je lijstje met criteria maakt het lastig om daar een oordeel over te maken. Volvo's zijn echt betrouwbaar, wel vaak iets meer kilometers op de klok maar een Volvo met 6 ton is geen uitzondering.
Ook Opel heeft leuke modellen denk aan de Vectra of de Signum. Onderdelen van Opel zijn goedkoop als je het afzet tegen bijvoorbeeld andere Duitse merken.
Verder zijn Aziatische auto's oerdegelijk en door de hogere afschrijving loont het best wel te kijken naar een Honda CRV of een Toyota Coralla.

Wanneer je meer criteria hebt kan ik kijken of er een passend model is.

Toegevoegd na 23 uur:
Naar aanleiding van je reactie de volgende aanvulling:
Een 1.2 is meestal wel zuiniger dan een 1.6. Je levert ook veel in qua vermogen en enigzins op comfort is meestal ook langzamer. Gezien je jaarkilometrage zou ik gaan voor een diesel op een LPG.
Een kleine zeer zuinige diesel is gemaakt door Smart. Maar zoals aangegeven is groter rijden toch wat meer comfort. Een Volkswagen Passat voldoet aan de eisen en op diesel zal deze toch 1 op 18 moeten halen. Op LPG 1 op 19 afhankelijk van de motor. Via autoweek.nl kun je het verbruik per type achterhalen.
Binnen je eisen is er echter zoveel keuze.
Carrola
Passat
Vectra
Signum
Almera
Primera
Mazda 5
Mazda 6
bijvoorbeeld. Zelfs in het luxe Duitse segment is er bij Audi, Mercedes en BMW te kijken. Maar ondanks het feit dat de auto's redelijk degelijk zijn rekenen ze voor het luxe merk ook vaak luxe onderdeel prijzen.
(Mijn oude Audi had in een jaar tijd al meer dan 2000 euro aan onderdelen nodig exclusief banden)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als de auto ruim van binnen moet zijn, compact van buiten, rijden als een groter auto en betrouwbaar? Dan zou ik persoonlijk voor een Renault Twingo uit 2008-2010 gaan.