Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Auto niet door APK, wat te doen TUSSEN dan en verkoop/sloop?

Hallo,

Mijn auto is niet door de APK gekomen en nu wil ik de auto verkopen voor zover iemand de auto wilt kopen. Ik heb begrepen dat de auto, al staat deze langs de kant van de weg stil, alsnog verzekerd moet zijn. Echter, hoe zit het met de wegenbelasting? Hoe regel ik dat? Ik neem aan dat ik dat niet meer hoef te betalen nu. Weet iemand hoe dat zit en waar ik mij hiervoor kan 'afmelden' ?

Alvast bedankt en groet!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
970

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

je kunt je auto schorsen via internet ( RDW ) of bij een postkantoor /postagentschap
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als jouw auto op de weg staat moet voor deze:
1) Een verzekering afgesloten zijn;
2) Wegenbelasting zijn betaald;
3 APK gekeurd zijn.
Dat de auto niet door de apk is gekomen doet niks af aan het bovenstaande.
Je kan vanaf het moment dat de APK periode verstreken is bekeurd worden. Dus verkoop de auto snel. (Er zijn veel bedrijven die auto's zonder APK kopen). Pas daarna de verzekering en de wegenbelasting eraf!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zolang je personenauto op jouw naam staat, moet je motorrijtuigenbelasting betalen. Je hebt twee maanden de tijd om het voertuig te laten repareren. Gedurende deze maanden mag met het voertuig alleen op de openbare weg worden gereden van het APK-station naar het reparatiebedrijf.

Schorsen kan alleen onder bepaalde voorwaarden. De personenauto mag niet op de openbare weg rijden of staan. Dus ook niet langs de kant van de weg. Als de geschorste auto binnen een maand wordt verkocht moet je toch alsnog de belasting betalen. Bovendien zijn er kosten verbonden aan schorsing. Dus schorsen is niet erg zinvol in dit geval.

Beter kun je de auto zo snel mogelijk verkopen of alsnog laten repareren binnen twee maanden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Let er wel op dat je strafbaar bent wanneer de auto niet is goedgekeurd NA de keuringsdatum. Je hebt 2 maanden maximaal. Daarom mag je de auto tot 2 maanden voor de keuringsdatum laten keuren. Echter na de keuringsdatum dient het voertuig goedgekeurd, verkocht of geschorst te zijn.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding