Zijn oude Aziatische auto's net zo betrouwbaar als de huidige?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
1.1K

Antwoorden (5)

Oude autos zijn sowieso minder betrouwbaar dan de nieuwere.
Dus nee ze zijn niet zo betrouwbaar als de nieuwere.
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat je rustig kunt stellen van niet, want ALLE oude auto's zijn minder betrouwbaar dan de huidige. De technologie is immers erg vooruitgegaan. Dus het antwoord is: nee, oude auto's (Aziatisch of niet) zijn niet zo betrouwbaar als de huidige.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hangt veel af van het automerk. Ik zou best in een oude Toyota durven zitten, maar in een Kia van twintig jaar oud moet je een heel beste levensverzekering hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik deel de mening hier niet, ik rij zelf al 20 jaar honda. Ondertussen heb ik mijn derde civic al, het voorlaatste model. De auto's gingen 20 jaar geleden langer mee omdat de techniek nog vrij eenvoudig was, er zaten nog niet veel opties of electronica op dus er was niet veel wat kapot kon gaan tov de nieuwe wagens. Als je een honda goed onderhoud krijg je geen problemen en kan die makkelijk 300-400 000km mee. Ik heb trouwens ermee in de autoweek gestaan :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Eigenlijk is hier geen antwoord op te geven. De nieuwe auto's moeten zich namelijk nog bewijzen.
Wanneer er over 20 jaar net zoveel Aygo's rijden als er nu nog Starlets rijden kan je spreken van een degelijke auto. Feit is wel dat de Aziatische auto's zeer degelijk zijn. Wel heeft dit met name betrekking tot de auto's zonder turbo.
De meeste auto's van vroeger zijn dan ook erg betrouwbaar. Veelal belanden de auto's op de sloop door achterstallig onderhoud (onderhoud komt bij iedere auto). Maar op een auto die je koopt voor nog geen 1000 euro zoals de starlet laten mensen moeilijker een grote beurt uitvoeren dan een nieuwe Aygo. De dagwaarde speelt bij onderhoud immers een grotere rol als bij nieuwe auto's
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt helemaal!