Wil andere auto kopen maar heb er al een. Kan ik zomaar mijn verzekering die nu loopt op de auto die ik heb afzeggen, en een nieuwe op de ander afslui

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (5)

Ja dat kan. Heb ik ook gedaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat kan. Daar zit wel vaak per verzekering een verschillende opzegtermijn op en je moet ook vrijwel altijd schriftelijk (brief) opzeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, als je een andere auto koopt, dan kun je je verzekering laten omzetten. Bij mijn verzekering kon dat telefonisch.
Maare... je schrijft niet of je je oude auto dan weer doorverkoopt, want je weet dan toch hopelijk wel dat je met de andere auto niet meer mag rijden he, want die is dan niet meer verzekerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor. Toen ik van auto ging wisselen, belde ik mijn tussenpersoon. Heb gezegd dat de ene auto per (datum) uit de verzekering moest en de nieuwe per (datum) verzekerd moest worden. Werd perfect geregeld en hoefde zelf niks te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dat kan, let wel op dat als je de oude auto houdt (al dan niet tijdelijk) je de oude auto onverzekerd op naam hebt staan.
Da's strafbaar en wordt oa door de rijksdienst via hun computersysteem in de gaten gehouden.
Vaak is het mogenlijk een soort van overbruggingsverzekering af te sluiten.
Dan kan te tegen redelijk tarief de oude auto in dekking houden en de nieuwe ook verzekeren.
Ik heb dit zelf via Centraal Beheer gedaan.