heeft het nog zin BP Ultimate te gebruiken als je auto als 250.000 op de teller heeft?

BP Ultimate werkt om de motor schoon te houden en brandt beter. Op de BP website staat dat een motor weer schoon is nadat je 10.000km hebt gereden met deze premium brandstof.
Ik rijd een 97'er Mondeo V6 2.5i. Ruim 250.000 km op de teller. Werkt dat dan nog of is het al te laat?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Net dan wordt de olie belangrijker om slijtage te voorkomen, een 20W50 multigrade is en blijft zeker aangewezen. Die opgegeven 10.000 km is om een vervuilde motor netjes te krijgen en aangebrande koolstof opnieuw weg te branden, dat is door de nauwkeurig gekozen additieven. Ik heb in een BP olie fabriek gewerkt en kan het weten en zeg dit niet om reclame te maken want andere grote merken nagenoeg hetzelfde.

Bronnen:
http://www.bp.com/retail/subhomepage.do?ca...

Gewoon lekker goedkoop tanken en voorgeschreven olie gebruiken. Olie kan van elk merk zijn, al dat dure spul is flauwekul evenals die premium brandstof. Die motor word vies door gebruik; door kleine ritjes, altijd rustig rijden en slecht onderhoud. Zelfs een nieuwe. Dus laat je niet van de wijs brengen door al die zogenaamde dure rommel

De ADAC (Duitse ANWB) heeft van deze premium brandstoffen een test gehad. Er kwam uit dater bij een Toyota Yaris helemaal geen verschil te zien was, bij een Golf GTi was er iets meer pk's ter beschikking en bij een Ferrari waren er nog iets meer pk's ter beschikking. Er was geen merkbaar verschil in verbruik of iets anders. Een motor van een Ford Mondeo V6 2.5i zou zonder veel problemen 350.000 km. mee moeten gaan. Belangrijker als BP Ultimate is hoe je met de motor omgaat. Met een koude motor sprintjes trekken aan het stoplicht is schadelijker als 160 km/uur rijden met een warme motor op de snelweg. Mijn advies: regelmatig de olie wisselen en de goedkopere (merk-)benzine tanken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100