Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

tot en met hoeveel pk mag de auto hebben die op je naam staat met begin rijbewijs?

moet je voor een auto met veel vermogen ook een extra rijbewijs hebben, want een de broer van een vriend van me had lang gespaard en een audi rs4 gekocht maar die moest op de naam van zijn moeder

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
21.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Daar is geen restrictie aan (op moment nog niet ) maar mogelijk wel de verzekering veel goedkoper is op naam van de moeder die ouder is ! En al schade vrije jaren heeft opgebouwd . Bij motor fietsen is er wel zo iets , eerst een aantal jaren met een minder pk motor of een uitgebreider rijbewijs halen . Nee qua rijbewijs (nog) auto nog restrictie . Wel de verzekering kan heel duur zijn voor een persoon jonger dan 24 , en nog geen schade vrije jaren opgebouwd .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ps het is fraude een auto bewust op een andere naam te zetten om de verzekering in delling te nemen .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pps plus dat je geen noclaim opbouwt, en ik denk dat moeders noclaim gaat afbouwen :-)
Officieel zijn er geen richtlijnen voor. Wel is het zo dat er bij de meeste verzekeringsmaatschappijen eisen verbonden zijn aan auto's met een hoog vermogen en een jonge leeftijd.
De meeste maatschappijen wijzen jonge bestuurders met heel veel vermogen af. Optie die overblijft is je auto verzekeren via Rialto, een speciale maatschappij voor verhoogde risico's en daar is de premie ook naar. Daarom kiezen veel mensen ook om de auto dan op naam van de ouders te verzekeren.
Een premie van €300,- per maand alleen wa is namelijk geen uitzondering bij Rialto
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee dat is zeker niet nodig. Uit eigen ervaring weet ik dat het veel problemen kan opleveren met verzekeren als je jonger bent dan 25.

Mijn enige optie was: centraal beheer (duur) en all secure.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding