Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn auto heeft steeds een schurend/schrapend geluid rechts voor. Wat is dit?

Dit schurend geluid is afhankelijk van de snelheid die de auto heeft. Bij snelle snelheid schuurt het sneller en hoger dan bij lage snelheid. Bij lage snelheid hoor je heel duidelijk het schuren. Dat het tot stilstand komt.
Bij het afremmen voor een bocht komt er ook een piepend geluid rechts voor vandaan. Dit is meer aanwezig bij natte weersomstandigheden.

Wat zou het kunnen zijn? Remblokken zijn net vervangen, dus lijkt me stug dat die het zijn.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
6.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dit komt zeker van versleten rem blokjes die nu metaal op metaal schuren.
Ik ben er zeker van omdat het gaat piepen als u remt.
Dringend laten vervangen want uw rem schijven gaan diepe groeven gaan vertonen als dit blijft duren en moeten dan ook vernieuwd worden wat een veel hogere kost met zich meebrengt.

Dus DRINGEND naar de garage voor herstelling !

Toegevoegd na 25 minuten:
Normaal kan u door uw spaken kijken en dan ziet u al de staat van uw remschijf, als dat niet kan neem dan even uw sierschijf eraf.
U kan de auto ook opkrikken en als u dan aan uw wiel draait zal u het vlug horen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als de remblokken vervangen zijn zegt het nog steeds niet dat ze goed geplaatst zijn hoor. Miss zijn ze los of zo. Kan ook aan remschijven zijn maar wat ik denk is dat het gewoon iest los zit en tegenaan je velg/wiel komt waardoor je een geluid hoort. Zo snel mogelijk naar een garage toe gaan. Straks heb je een klap band of iest ernstig hoor
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klinkt als het wiellager wat versleten is.
Ik zou even naar de garage gaan. Die kunnen het beter vaststellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
of er zit een steentje tussen de remschijven/blokken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding