Hoe lukt het die criminelen om zo vaak van die nieuwe type Audi's te stelen? Deze zouden alle opties tegen inbraak en diefstal moeten hebben toch?

Ik zie steeds in Opsporing verzocht dat er 9 van de 10x één of meerdere nieuwste modellen Audi zijn gebruikt..zijn die auto's dat echt zo makkelijk te stelen? No point intended, ja miss dat ik zelf zo'n auto ooit rij en dan als de dood ben dat ie gestolen wordt!!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
1.6K

Antwoorden (4)

Beveiliging is op alle gebied een lastig probleem.
Als criminaliteit toeneemt, zullen degenen die beveiligingsmaatregelen moeten treffen dingen bedenken die criminelen beter tegenhouden.
Maar criminelen zijn ook niet gek. Die bedenken weer nieuwe maatregelen die die maatregelen omzeilen.

Dit 'spel' zal altijd blijven duren. Zo hebben we steeds beter beveiligd geld gekregen, betere paspoorten, betere besturingssystemen, betere virusscanners, beter beveiligde pinautomaten enz enz. Maar het zal nooit genoeg blijken te zijn, want mensen die op oneerlijke manier aan geld en goederen willen komen zullen hun inventiviteit blijven inzetten om die levensstijl voort te blijven zetten. Zo zie je, hoe je als mens toch kan mislukken als je intelligent bent...
Computoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Logisch en niet helemaal het antwoord dat ik zocht..., Ik mag ervan uitgaan dat die bedrijven tijd/geld spenderen aan het laten inbreken, kraken van hun producten. Een plofkraak bijv. vind ik nou niet echt inventief...skimmen ligt wat hoger op de ladder, maar iedereen kan van die pasjeslezers kopen. Over geld gesproken is het meer een kwestie van onoplettendheid van barmedewerkers en andere plaatsen waar je snel geld aanneemt dan dat vals geld net zo goed is...etc etc.. maar toch bedankt!
Om tegenwoordig snel en makkelijk een goed beveiligde auto te stelen, wordt er steeds vaker ingebroken om de autosleutels te stelen zodat de auto simpelweg met de originele sleutels meegenomen kan worden.
De verzekeringsmaatschappijen adviseren dan ook om de autosleutels goed op te bergen.
Dat er veel audi's worden gestolen heeft hoogstwaarschijnlijk met de vraag van de ' markt ' te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat klinkt wel heel plausibel ..Bedankt...+
Deze auto's worden vaak gejat door bendes. Deze kopen een spiksplinternieuwe Audi halen hem helemaal uit elkaar waardoor ze precies de beveiligingen kennen en dus kunnen omzeilen.
Klinkt raar maar zo gebeurd het waarschijnlijk wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hallo

Ik ben automonteur

En ja helaas zijn alle auto's makkelijk te stelen als je weet waar je het zoeken moet !!

En de reden dat Audi en Volkswagen zo vaak gepikt worden is om dat ze zo hard kunnen rijden dus ze kunnen de politie makkelijker zoek rijden en dus ontkomen !!

Tevens er rijden zoveel Audi's rond dat ze er toch minder in opvallen omdat er zoveel van rijden

Ook worden ze op bestelling gepikt

Voorbeeld.
Je koop het allergoedkoopste model
En je pikt het duurste model
Je zet alle optie's over

En zo heb je toch alle luxe en de onderdelen die over blijfen verkoop je !!