Hoe kan het dat mijn auto blijft zwabberen?

In september heeft iemand mij van achterop geraakt. Auto was total loss (een oudje he). Hij is volledig hersteld. Ik heb altijd Michelin banden erop gehad, nu heeft de schadehersteller er 2 stuks Vredestein op gelegd. Na het wisselen vd banden (voor naar achter) blijft het probleem. Ieder bultje, kuiltje, streepje op de weg is duidelijk voelbaar in de auto en aan het stuur. Het lijkt dan alsof de auto direct uit koers gaat. Eerlijk gezegd voel ik me niet meer prettig om te rijden en is het nu ook heel inspannend ipv ontspannend. Iemand een idee?

Toegevoegd na 2 dagen:
Auto is 2x uitgelijnd, banden en velgen zijn 2x gebalanceerd, alles 100% in orde.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
2.7K

Het beste antwoord

Welk type auto ? Voor of achterwielaandrijving ? Hoe zwaar was de auto beschadigd ?
Is hij op een richtbank rechtgemaakt of was het natte vingerwerk ?
Een fatsoenlijk uitlijnrapport zal al veel duidelijkheid brengen.
Het zou niet de eerste auto zijn waar na een "herstelling" de voor en achterwielen niet meer parallel staan. Dus de ene zijde is korter dan de andere.
Laat een iemand achter je rijden op een rechte baan. Als je auto zich als een "kreeft" beweegt weet je genoeg. Scheve boel. Schroothoop op.

Toegevoegd na 1 dag:
Na het zien van de foto lijkt het mij niet erg waarschijnlijk dat het koetswerk echt "scheef" is. Tenzij natuurlijk dat de achteras geraakt was. Maar dat lijkt hier niet het geval. Laat eens een professioneel rijden met deze wagen. Misschien ligt het probleem niet aan de auto maar aan de persoon die ermee rijdt....
Dit soort auto's hebben nu eenmaal een keiharde vering en weinig comfortabel rijgedrag. Hoelang had je de auto al voor het ongeval ?
Onafhankelijk advies lijkt me hier aangewezen.
Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er kunnen meerdere mogelijkheden zijn voor dit zwabberen.
Meest voor de hand liggend is dat de wielen niet uitgelijnd zijn. Normaal gesproken zou een bandenspecialist dit doen maar mogelijk is hij dat vergeten.
Andere optie is dat er niet correcte velgen op zijn gelegd, andere ET waarde andere grote.
Ongelijke banden voor en achter. Voor meer grip dan achter.
Veel te hard opgepompte banden al lijkt me dat de meest onwaarschijnlijke optie, je voelt weliswaar ieder hobbeltje maar uit koers raken lijkt me onwaarschijnlijk
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
misschien is de auto niet, of niet goed uitgelijnd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Persoonlijk denk ik dat je carrosserie en chassis een tik heeft gehad en dus de auto "scheef" is. Daar helpt helaas geen uitlijnen tegen, maar dat betekent voor een oudje gewoon echt total loss.