Is een"normale" garage goedkoper dan de garage van een dealer, en dan met APK en reparaties.

Of is dit puur afhankelijk van de garage zelf.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
1.8K

Antwoorden (2)

Er zitten nogal wat verschillen in garages. Maar over het algemeen zijn universele garages goedkoper. Zij maken ook vaak gebruik van goedkopere imitatie onderdelen dan dealer garages. Kwalitatief zit er dan ook niet zoveel verschil in.

Ook kijken dealer gebonden garages nauwer naar je auto. Zij kennen hem immers van binnen en buiten en vertegenwoordigen het merk. Wanneer er ongemakken ontstaan buiten de normale beurtjes om zijn ze bang voor imago schade.

Qua uurloon zijn ze ook wel iets duurder maar afgezet tegen de specifieke kennis die ze van een auto hebben valt die een beetje in het niet. Zeker bij modernere auto's met meer electronica.

Veelal is echter het grootste verschil de onderdelen (ook afhankelijk van het merk). Maar een universele/gewone garage is wel wat goedkoper.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
paulus811
11 jaar geleden
Goed antwoord, jammer (en raar) dat ik met de app niet kan plussen.
Ja ,het is puur de garage of dealer die het verschil maakt . Voorbeelden uit de praktijk . Een dealer test door de ANWB een aantal jaren terug , een grote Volkswagen dealer met meervestigingen in de Haagse regio , beurten werden niet of nauwelijks uitgevoerd en wel berekend . Hopelijk is exceptioneel .Dat is dus heel duur !! Andere situatie ander merk ook dealer ! monteurs wordt gezegd door leiding dat de stuurkogel versleten is klant ziet wissel stuurkogel :( ja een kat (rat) in nood maakt rare sprongen . Daarbij dealers vragen vaak veel te veel voor banden en accu's .Ook ik heb met auto wel eens van dealer een vervanging 's advies gehad en gelukkig niet opgevolgd . Maar ik heb ook zeer goede ervaringen met kleine vw dealer in Zoetermeer , prima BMW dealer wateringen( Den Haag zuid ) . En ook bij een aantal kleine niet merk gebonden garages . Het is en blijft vertrouwen een goede zaak mag wat kosten maar het moet wel eerlijk blijven . Een dealer heeft betere uitlees apparatuur mogelijk de juiste onderdelen op voorraad . Maar die voorraad stelt vaak niet veel voor veel komt uit centrale magazijnen . Maar heel globaal bij een iets oudere auto die niet zakelijk wordt gebruikt ga naar de kleine garage de niet merk onderdelen komen vaak uit de zelfde fabriek ( magna uit oostenrijk ) en probeer een band op te bouwen en blijf er een beetje bij of doe wat referenties op . Ga voor banden naar een goede banden zaak en voor accu's naar zo'n auto Electra zaak . Daar halen de dealers ze ook :) ja het blijft uitkijken net als het verkeer . Succes