Als kentekenplaten met de lettercombinatie VVD of PVV niet mogen waarom mag KPN dan wel?

Vanmorgen las ik in de krant dat ondernemers die met een kentekenplaat ronderijden op hun bedrijfswagen waarin de combinatie VVD voorkomt deze kostenloos mogen inwisselen voor een ander. Dit omdat de combinatie per abuis is aangemaakt. Ze hebben in het verleden namelijk afgesproken dat metn geen combinaties gaat gebruiken die reclame zouden kunnen maken.

Toch zag ik afgelopen week een auto rijden met KPN in het midden. Mag dit soort reclame dan wel? Wie weet is de bestuurder wel helemaal geen KPN klant; hij/zij moet dan wel enkele jaren min of meer verplicht "reclame" rijden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
1.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kpn, wat is dat dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Wimmy, KPN staat voor Koninklijke Papierfabriek Nederland. Ik dacht trouwens,dat die al lang ter ziele was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Peter: Het is KNP (Koninklijke Nederlandse Papierfabriek) en werd in 1997 door het Zuid Afrikaanse Sappi overgenomen. http://nl.wikipedia.org/wiki/Koninklijke_Nederlandse_Papierfabriek
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Guidance: Juist daarom mag het niet. De overheid mag niet bevoordeeld handelen in de richting van 1 bepaalde partij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@mh75, Klopt helemaal,je hebt gelik. Ik had na ruim 40 jaar in de papierbranche beter moeten weten,maar ja,de ouderdom enz enz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
KPN...wat is dat dan?
Kijk eens op www.kpn.com

Het beste antwoord

Waarom durf ik je niet te zeggen. Het zal wel met normen en waarden te maken hebben, om maar eens te spreken in de woorden van JP.

Zelf ben ik voorstander van een persoonsgebonden kentekenplaat. Eén ieder die een voertuig aanschaft waarvoor een kenteken registratie noodzakelijk is krijgt een eigen toegewezen registratie nummer en neemt deze mee zodra hij/zij van voertuig wisselt.

Dit voorkomt de ellende van "verkeerde combinaties", het spaart een hoop geld uit omdat er geen mensen meer nodig zijn die zich dagelijks bezig houden met het uitgeven van registratie nummers en ze hoeven niet om de 4-5 jaar nieuw "systemen/combinaties" te bedenken.

Kortom; neem een voorbeeld aan België.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Weleens gedacht dat dit ook abusievelijk is gedaan? Errare humanum est.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas geldt dat in onze maatschappij zelfs een nummerbord met bijvoorbeeld PVV kan aanzetten tot het vernielen van de bijbehorende auto.
KPN roept niet meteen die haat op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 alhoewel ik het maar gedeeltelijk met je eens ben. Er zijn genoeg mensen die bijvoorbeeld "ruzie" hebben met KPN op een zodanige manier dat als ze worden herinnert aan dit bedrijf dat hun haren overeind gaan staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als zulke mensen dan een auto met KPN in 't kenteken gaan vernielen (slechts omdat er KPN op staat), horen ze in een gesticht thuis... Minstens 10 jaar.
Welke idioot ziet in een kenteken dan dat het ergens aan gelieerd is?
Het is maar een code om je auto herkenbaar te maken....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, ik kan me voorstellen dat een standaard links stemmer niet graag een nummerbord heeft met VVD of PVV, dat zal hem op veel plagerijen trakteren.
KPN is echter gewoon een bedrijf, waar bijna alle Nederlanders wel mee te maken hebben (gehad).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het vervelende is dat bijna elke drieletterige combinatie wel de afkorting is van iets. Ikzelf rij bijvoorbeeld in een auto met de lettercombinatie GTT; een dokter die dat hoort zal daarbij denken aan Glucose Tolerantie Test.
Het is de kunst de meer gevoelig liggende afkortingen, zoals de namen van politieke partijen, de bekende drieletterwoorden en bijvoorbeeld GVD niet uit te geven.

Zo'n anderhalf jaar geleden zijn in North Carolina 10000 nieuwe kentekens uitgegeven, omdat deze rondreden met de afkorting WTF.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn wel degelijk auto's met PVV in de kentekenplaat, zie bijgaande artikel.