Hoe waxinelichtjes te bewaren in de auto?

Vorige winter werd aangeraden om een waxinelicht in de auto mee te nemen voor licht en een beetje warmte als je ingesneeuwd raakt. Ik dus keurig twee mega-waxinelichten ingepakt in kraft, dat ouderwetse pakpapier en in de auro gedeponeerd.

Maar, misschien raad je het al, dat werd na de zomer een vormeloze en vettige klomp paraffine in het dashboardkastje met wat aluminium voor nog een beetje vorm. Is er een manier om waxinelichtjes ook door een warme periode te loodsen zonder vorm- en functieverlies?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
3.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kees even in je agenda zetten, eind maart er uit en begin november weer de auto in.
Of de buienradar in de gaten houden, want insneeuwen komt niet zo vaak voor.
Maar ja, je zult zien, toch een keer een sneeuwstorm en de waxinelichtjes nog in het bovenste laatje in je schuur.;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb een soort grafkaarsje met een dopje erop
Mss is dat een betere oplossing?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Langdurig vastzitten door winterse omstandigheden komt zeker voor in Nederland en België. Grootste probleem is jezelf dan warm te houden zonder meteen de beschutting van het auto-interieur in de steek te laten. Kleding helpt op de duur minder goed als je niet beweegt en dan kan zo'n waxinelicht net dat enkele graadje helpen. Zo'n graflichtje kan ook nog wel een oplossing zijn. Inderdaad Ed, ik vergeet die dingen er gewoon op tijd in te leggen of uit te halen. Ik denk gaandeweg dat ik of iets anders moet verzinnen of ze domweg rechtop moet proberen te bewaren zodat het kaarsvet niet uit die aluminium bakjes kan lopen.

Het beste antwoord

Vormvast is dat helaas niet mogelijk
Een noodpakket is altijd handig, zeker rond deze dagen.
Ik zou het idee van waxinelichten laten varen.
Een knijpkat, zaklamp, deken, stuk touw en voor warmte die thermobags, waar een metalen plaatje inzit die je moet inknijpen.
Goedkoop en herbruikbaar.
Voor de vrachtwagen had ik ook altijd breaklights (de grote uitvoering) bij me en rubberen laarzen.

Waxinelichten zijn niet echt houdbaar, kaarsen daar en tegen wel weer ( mits droog en koel opgeborgen ).
Doch deze zijn door de tijd ingehaald en zijn vervangen door modernere technieken.

Toegevoegd na 1 minuut:
En vergeet niet een Gsm met een volle accu.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Bewaar ze in de zomer binnen......

Of snap ik de vraag niet?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt absoluut gelijk waardoor ik die minnen niet begrijp. Van mij dus een plus. Punt is dat je die dingen vergeet, dus ik heb liever mijn survival-spullen zodanig verpakt dat ik er zomer en winter gebruik van kan maken.
Dashboardkastje is natuurlijk wel vrij dichtbij de warme motor. Ik zou ze gewoon in een vrij dikke plastic zak bij je reserwiel doen. Mocht je ze nodig hebben, dan ben je gelijk warm door het verplaatsen van het reservewiel ;-))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan nog smelten ze in de zomer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is mogelijk want het reservewiel ligt in een bak en die plek is wel koeler. +1
Een koelere plaats in de auto voor je theelichtjes zoeken, bijvoorbeeld onder de zitting van de voorstoelen of (nog beter) onder de zitting van de achterbank, indien deze opklapbaar is. NB Niet proefondervindelijk getoetst.

Overigens lijkt het mij handig om in de auto water in een plastic fles bij je te hebben, een slaapzak (voor de warmte) en een oplaadbare zaklantaarn die oplaadt d.m.v. via het aanstekercontact.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb een opdraai-oplaadbare lamp, zeg maar een moderne knijpkat. Die tip over waxinelichtjes was voor licht maar ook voor wat extra warmte. Flesje water bevriest maar misschien een halfvol flesje? Of standaard in de tas meenemen. +1
Inderdaad gewoon in het Dashboardkastje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jaja, maar misschien toch rechtop proberen te houden?