Hoeveel auto's kun je parkeren op een bunder?? (100x100m)

Er dient ook rekening gehouden te worden met aan en afvoer van de auto's.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
16K
Amadea
11 jaar geleden
Als je er een takelwagen bij gebruikt...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@panteao, ongeacht de afmetingen van de auto, hebben de parkeerplaatsen een standaard afmeting.

Het beste antwoord

De standaard afmetingen voor een parkeerplaats zijn 4,5 meter land en 2,40 breed.
Dat betekent dat je op één strook 40 auto's kwijt kunt, maar hou nog wel wat rekening met belijning en een eventuele invaliden- en moeder/kind-parkeerplaats, waar ruimte moet zijn voor uitstappen in rolstoel of kinderwagen.

Op 100 meter breedte zou je dan 4,5 meter plus aan 5 meter tussenruimte voor in- en uitrijden moeten hebben. Dat zijn 11 rijen van 9 meter breed .
Natuurlijk moet je daar weer rekening houden met het er omheen kunnen rijden (ongeveer 2 plaatsen aan het begin en eind van de rij.

Afhankelijk van hoe je ze indeelt zouden er dus om en nabij de 400 auto's moeten kunnen staan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt, hier heb ik wat aan, nogmaals bedankt