Mag een cabrio door de wasstraat?

Mijn cabrio heeft een linnen dak en een plastic achterruit. Ik moet dit enkele keren per jaar reinigen met een borstel om de groene aanslag eraf te halen. Kunnen de borstels van een wasstraat kwaad?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
19.8K

Het beste antwoord

Ja hoor, dat mag wel. Het is echter niet verstandig.

" Een gewone wasstraat kan uw kap verhoogde slijtage geven. Een kap met een plastic achterraam mag niet door de borstelwasstraat! Er zijn speciale wasstraten, die beter geschikt zijn voor cabrio's, namelijk de zogenaamde 'lappenwasstraten'. U mag met een cabrio met een glazen ruit wel door de wasstraat, maar niet te vaak. Neem altijd het goedkoopste wasprogramma zonder cold- of hotwax. Ook zijn er wasstraten die een chemisch vuil losweekmiddel over de auto sproeien voor een beter wasresultaat. Dit kan bij veelvuldig gebruik de kap ernstig aantasten. Het beste is om uw kap ouderwets met een emmertje water met groene zeep en de tuinslang te reinigen."

http://www.cabrio.nl/vragen-over-cabrioletkappen.html

Toegevoegd na 2 minuten:
Over de groene aanslag (algen):
"Algen verwijderen van cabriokap
Algen verwijdert u het beste met een vloeibare alkalivrije huishoudzeep (Groene zeep van Driehoek) Maak een sopje en smeer uw dak daar goed mee in op een vochtige dag, laat het uren intrekken net zo als dat uw vuile was een nachtje laat inweken. Neem echt de tijd voor een goed resultaat, als uw kap echt schoon is zult u zien dat de kleur weer hersteld is. U hoeft dan nog maar een paar keer per jaar uw kap te reinigen. Te weinig is niet goed, teveel ook niet."

http://www.cabrio.nl/reinigen-cabrioletkap.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een gewone wasstraat kan uw kap verhoogde slijtage geven.
Een kap met een plastic achterraam mag niet door de borstelwasstraat!
Er zijn speciale wasstraten, die beter geschikt zijn voor cabrio's, namelijk de zogenaamde 'lappenwasstraten'.
U mag met een cabrio met een glazen ruit wel door de wasstraat, maar niet te vaak.
Neem altijd het goedkoopste wasprogramma zonder cold- of hotwax.
Ook zijn er wasstraten die een chemisch vuil losweekmiddel over de auto sproeien voor een beter wasresultaat.
Dit kan bij veelvuldig gebruik de kap ernstig aantasten.
Het beste is om uw kap ouderwets met een emmertje water met groene zeep en de tuinslang te reinigen.