Waarom start een auto met een automatische transmissie niet als hij in zijn D staat?

Sinds kort heb ik een andere auto en met een automatische transmissie. Toen ik hem naar voren reed bij het tankstation (zodat andere mensen kunnen tanken) vergat ik hem in zijn P te zetten.
Hij stond dus nog in zijn D. Zelfs als je de rem ingetrapt hebt zodat hij niet vooruit kan rijden start hij niet)
Mijn handgeschakelde auto stond altijd in zijn versnelling en kon ik altijd starten.

Toegevoegd na 10 minuten:
Het gaat in dit geval om een Opel Vectra GTS uit 2003 mocht dit van toepassing zijn

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
1.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad een Saab moet inderdaad in zijn achteruit gezet worden. Dus ooit zijn er andere situaties

Het beste antwoord

Anders gaat ie meteen aande wandel als je de motor start. Dit is met opzet zo gemaakt. Veel bestuurders gebruiken nl. De handrem niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Omdat je anders plots veel meer ongelukken zult zien bij auto´s met automaat.