Hoe kom ik er achter wie is aansprakelijk voor het 50 cm krasje aan de auto, waar moet ik terecht?

Vanmiddag op achterdeur ter zijde van de stoep, zag ik een krasje van ongeveer 50cm lang. Ik weet niet wie heeft dit gedaan. Wat kan ik doen om eventuele kosten te achterhalen en kan terecht bij verzekering?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Ik ben bang dat het niet te achterhalen is wie de dader is.
Je kan eventueel navragen aan buurtbewoners of zij iets gezien hebben.

Zoals in veel gevallen moet je zelf opdraaien voor de reparatiekosten.
Mocht je All-Risk verzekerd zijn, kun je contact opnemen met je verzekeringsmaatschappij of deze schade ook vergoed wordt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je vraagt eerst na bij de verzekeraar of zij deze schade voor je vergoeden.
Doen ze dit niet, kun je de schade opgeven bij het Waarborgfonds. Zij kijken of ze de schade voor je (kunnen) vergoeden.
De voorwaarde om je schade op te geven bij het Waarborgfonds is dat de schade aangebracht dient te zijn door een ander voertuig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarborgfonds vergoed alleen schade aangericht door een ander motorvoertuig, dat is dus bij schade aan de stoepzijde tamelijk onwaarschijnlijk.
de kans dat je erachter komt wie het gedaan heeft is vrij klein, tenzij iemand het gezien heeft of degene die dit (al dan niet perongelijk) gedaan heeft. een buurtbewonder had het laatst en heeft toen een a4tje achter het raam geplakt, als de (ik zeg voor het gemak) dader dit ziet, krijgt hij misschien wroeging omdat hij weet dat je het gemerkt hebt.
maar ene grote kans is het niet,