Waar kan ik een oliedop kopen?

Ik ben ergens mijn oliedop verloren, geen idee hoe dit kan. Heb hem er de laatste keer stevig op gedraaid, zoals altijd. Maar nu zit alles onder de kap onder de stinkende olie, dat ook met de ventilatie mee naar binnen komt.

Ik wilde er eentje bestellen bij de dealer, maar dit duurt 5 dagen (2 werkdagen + 1 leverdag). Kan ik ergens anders nog een oliedop kopen die zeker past? Ik heb een Chevrolet Tacuma 2007.

En ook: wat is de handigste oplossing nu, om verder te kunnen rijden? Afplakken met aluminiumfolie of zoiets?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
22.4K

Het beste antwoord

Om met het laatste te beginnen is het handigst om een plastic zakje (vershoudzakje) met een elastiek te monteren op je klepdeksel (of plaats waar de oliedop normaliter zit). Prik er een klein gaatje in i.v.m. de carterontluchting. Maak het motorcompartiment inclusief motor vet/olievrij (of laat dit doen) alvorens verder te rijden. Dan kun je rustig enkele dagen verder rijden totdat je dealer hem kan leveren.
Een originele oliedop lijkt mij wel wenselijk.

Toegevoegd na 3 minuten:
Vergeet nog te vermelden dat je de oliedop het beste bij je dealer kan kopen. Dan heb je de originele. Mijn antwoord was in eerste instantie gericht op het verder kunnen rijden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb het schoongemaakt (voor zover ik overal bij kon) en een diepvrieszakje met dikke elastiek vastgebonden om de opening. Gaatje erin geprikt. Morgen moet ik toch naar mijn werk rijden (30km heen en terug), maar kijk onderweg eventueel bij een tankstation voor een (tijdelijke) reservedop.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Succes en ik hoop dat je wat aan mijn advies hebt gehad.
Mvg. TX.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mooi antwoord+ info

Andere antwoorden (3)

Probeer de lokale automaterialen toko of een tankstation.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ga na een autosloperij, type en bouwjaar onthouden
11 jaar geleden
onderdelen.nl is een site waar je alle onderdelen van een auto wel kan vinden. Nieuw en gebruikt, en zitten bijna alle slopen wel op met hun handel. En na betaling meestal de volgende dag op de deurmat of ophalen bij postkantoor. Nou hoef je geeneens meer te zoeken...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb slechts 1 reactie gehad en die meldde dat ze het onderdeel niet kunnen leveren. Kan wel even wachten, maar dinsdag heeft mijn Chevrolet dealer de originele oliedop voor €3,50 ook binnen. Toch bedankt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor E 3,50 ga je natuurlijk niet moeilijk doen en koop je nieuw. De meeste mensen kennen onderdelen.nl niet als auto onderdelen site waar alle slopen opzitten en daarom gaf ik je de link.