Er zijn een aantal systemen die gebruikt worden om dit te controleren. Er zit in goedkopere/oudere modellen vaak een systeem in de gordelbevestiging. Dit controleer je door de gordel "in te klikken" zonder een passagier op de stoel. Het lampje/geluidsignaal zal dan uit gaan. Anders heb je te maken met een druksensor die controleert of er een minimale (vooraf in gestelde druk) wordt uitgeoefend op de zitting. Wordt de minimale waarde belast dan zal het systeem aangeven dat de gordel moet worden vastgeklikt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Door een drukmechanisme verwerkt in de stoel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad, een drukmechanisme in de stoel in samenhang van een sensor in de sluiting van je autogordels aan de stoelkant.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
goede aanvulling
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt als een bus
Natuurlijk is er altijd een stoel bezet namelijk die van de bestuurder.
Daarnaast zit er in de zitting een soort drukmechanisme die direct doorgeschakeld staat naar het kastje waar je de gordel in doet als er een gesloten stroomcircuit ontstaat gebeurd er niks als de combinatie een afgesproken stroomcircuit geeft dan gaat er op het dashboard een lampje branden.

Een nadeel van dit systeem is echter wel dat je in sommige gevallen je boodschappen in de gordel moet zetten.