Daihatsu Sirion. Snelheidsmeter werkt niet. Zekeringen nagekeken en accukabels los gehaald. Helpt allemaal niks. Wat nu?

Toegevoegd na 27 minuten:
Bouwjaar 1999

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
1.4K

Antwoorden (2)

Voor uw type auto weet ik het niet zeker, maar een snelheidsmeter kan ook nog op de "oude" manier mechanisch zijn aangesloten. Dan zou er sprake kunnen zijn van een kabelbreuk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weet je wel zeker dat het een elektrische meter is? Het kan ook gewoon een meter zijn met een kilometertellerkabel er aan. Dat is afhankelijk van het bouwjaar, en dat heb je niet gemeld.... Kijk eens bij de versnellingsbak, daar zie je dan een kabel of een elektrische aansluiting. Veel suces bij de zoektocht.

Toegevoegd na 14 uur:
naar aanleiding van je toevoeging kun je er wel van uitgaan dat je een kabelaangedreven snelheidsmeter hebt. En die breken nu eenmaal wel eens. Heeft je meter de laatste tijd een beetje gezwaaid met de naald, of rare geluiden gemaakt? Dan kun je zeker zijn van een kabelbreuk.