Hoe kom ik er achter waar ik zaterdag 130 mag rijden en waar niet?

Picture for question
escape
11 jaar geleden
in: Auto's
1.3K
Ritsuka
11 jaar geleden
Staan toch verkeersborden?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of anders later....
Op de deurmat;-))
escape
11 jaar geleden
Nee, er is geen geld om de verkeersborden aan te passen.
Ritsuka
11 jaar geleden
Ik reed gisteren met de auto over de snelweg, en zag dat er bij de opritten nu borden staan met 120. Dus ze passen wel aan blijkbaar

Het beste antwoord

Hierbij een overzichtelijke kaart met de situatie per 1/9/2012. (bron 1)
In bron 2 meer informatie hierover van Rijkswaterstaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Per 1 september wordt de snelheid op de snelwegen max 130 km per uur, tenzij anders aangegeven. Dat is eigenlijk vergelijkbaar aan nu. Nu mag je daar 120 km per uur rijden tenzij anders aangegeven. Dus als er een bord staat met 100 of 80, dan moet je dat aanhouden, anders 130.
Zie ook de bijgevoegde link.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is toch nog geen 1 sept?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
LOL sorry, zaterdag wel haha