Is de samenstelling van brandstof in Duitsland anders dan hier (Ned.) ?

Een tijdje terug een keertje in Duitsland getankt, maar de auto heeft toen een aantal keren flink gestotterd en liep raar stationair. Het ging om benzine en de auto is een Volvo v4 t4. Hier moet wel andere olie op, begreep ik, dus mss is de motor gevoeliger voor andere brandstof. Of het was puur toeval natuurlijk.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
2.5K

Het beste antwoord

Ja het octaangetal in Duitse benzine is vaak lager dan bij ons. Super is daar 95 en bij ons 98. Ook is E10 benzine in Duitsland meer gangbaar dan in Nederland. Dat is benzine met 10% enthanol. Vrijwel alle auto's rijden daar probleemloos op, maar sommige kunnen er slechter door lopen.

Je kunt hier kijken of jouw auto geschikt is voor E10

http://www.jebentalsnelduurzaamopweg.nl/
paulus811
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord? En waarom een min? Omdat je iemand voor was ofzo? +